درمان افسردگی
نوشته شده توسط : spudgene

درمان های افسردگی

طیف وسیعی از درمان های موثر افسردگی مبتنی بر شواهد وجود دارد. اینها شامل درمان و داروهای ضد افسردگی است. آنچه بهترین کار را انجام می دهد برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

 

متخصص سلامت روان شما با شما همکاری خواهد کرد تا بهترین درمانی را برای شما بیابد. ممکن است لازم باشد چند مورد مختلف را امتحان کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای مقابله با افسردگی خود بیابید.

دریافت کمک و درمان مناسب برای افسردگی مهم است.

طیف وسیعی از درمان‌های مؤثر وجود دارد که می‌تواند به شما در بهبود/مدیریت کمک کند. با صحبت با پزشک عمومی خود شروع کنید.

 

 

نکات مهمی که باید در مورد درمان افسردگی بدانید:

 

انواع مختلف افسردگی به انواع مختلف درمان پاسخ می دهند. قبل از تجویز درمان نیاز به بررسی کامل از یک متخصص بهداشت دارید.

افسردگی گاهی اوقات خود به خود از بین می رود. اما در صورت عدم درمان، ممکن است ماه ها طول بکشد یا به طور قابل توجهی بدتر شود. همیشه زودتر به دنبال کمک باشید تا بتوانید زودتر بهبود پیدا کنید.

بسته به ماهیت افسردگی شما، خودیاری و درمان های جایگزین می تواند مفید باشد. آنها را می توان به تنهایی یا همراه با درمان های فیزیکی و روانی استفاده کرد.

اکثر افرادی که افسردگی داشته اند توانسته اند به دنبال کمک باشند و زندگی فعال و سرشار از رضایت داشته باشند.

عوامل ایجاد افسردگی

اختلال افسردگی یک بیماری چند عاملی است و عوامل ژنتیکی و محیطی متعددی در بروز آن نقش دارند. بستگان درجه اول افراد افسرده، حدود ۳ برابر بیشتر از جمعیت عمومی در معرض ابتلا به افسردگی هستند. با این حال، افسردگی می‌تواند در افرادی رخ دهد که هیچ گونه سابقه خانوادگی افسردگی ندارند.

بیماران مبتلا به زوال عصبی (به خصوص بیماری آلزایمر و پارکینسون)، سکته مغزی و قلبی، ام اس (MS)، اختلالات تشنج، سرطان و درد های مزمن در معرض ابتلا به افسردگی هستند. 

به طور کلی رویدادهای زندگی روزمره و دغدغه های افراد به عنوان محرک هایی برای ایجاد افسردگی عمل می کنند. رویدادهای آسیب زا مانند مرگ یا از دست دادن یکی از عزیزان، کمبود یا کاهش حمایت اجتماعی، مشکلات مالی، درگیری های فکری و مشکلات بین فردی نمونه هایی از عوامل استرس زا هستند که می توانند باعث افسردگی شوند.

چه زمان به پزشک مراجعه کنیم؟
افسردگی بیماری پیش‌رونده‌ای است و لازم است سریع تشخیص داده شود. علائم افسردگی در ابتدا خفیف است و به راحتی درمان می‌شود.

اگر احساس افسردگی می‌کنید بهتر است به جای نادیده گرفتن این موضوع، با کارشناسان متخصص حرف بزنید تا بیماری را در همین مراحل اولیه درمان کنید.

فراموش نکنید هر نوع سهل‌انگاری در درمان افسردگی باعث تبدیل افسردگی خفیف به افسردگی شدید خواهد شد و عوارض خطرناکی به همراه دارد.





:: برچسب‌ها: درمان افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: